Közösségi Média Moderációs Elvek

Szabályzat a jogellenes tartalmú hozzászólások elleni fellépésről

1. Bevezetés

1.1 A Like Company Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: „Médiaszolgáltató”) – eleget téve a sajtószabadságról és a médiatartalmak alapvető szabályairól szóló 2010. évi CIV. törvény 20/A. §-ában rögzített kötelezettségének, megfelelve a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának e tárgyban kiadott ajánlásában foglaltaknak iránymutatásaival megalkotta és elfogadta a Like Company Kft. Internetes kiadványaival (budapestkornyeke.hu, kekvillogo.hu, balatonrnyeke.hu, likenews.hu) a továbbiakban egységesen: „Kiadvány”) tartalmaihoz kapcsolódó jogellenes tartalmú hozzászólásokkal szembeni fellépés érdekében, azok közzétételét követően alkalmazandó eljárásról szóló szabályzatát (a továbbiakban: „Szabályzat”).

1.2 A Médiaszolgáltató azzal, hogy lehetőséget biztosít a Kiadvány tartalmaihoz kapcsolódóan

hozzászólások közzétételére, a digitális szolgáltatások egységes piacáról és a 2000/31/EK

irányelv módosításáról szóló 2022. október 19-i (EU) 2022/2065 európai parlamenti és

tanácsi rendelet (a továbbiakban: DSA rendelet) 3. cikk g) pontjának iii) alpontja szerinti

szolgáltatást (tárhelyszolgáltatást) nyújt.

1.3 A DSA rendelet értelmében a Médiaszolgáltató nem köteles a Kiadvány tartalmaihoz

kapcsolódóan közzétett hozzászólások folyamatos nyomon követesére vagy tények,

körülmények aktív feltárására.

1.4 A DSA rendelet értelmében továbbá a Médiaszolgáltató nem felelős a Kiadvány

tartalmaihoz kapcsolódóan közzétett jogellenes hozzászólásokért, ha nincsen tényleges

tudomása jogellenes tevékenységről vagy jogellenes tartalomról, és – ami a kárigényeket

illeti – nincsen tudomása olyan tényekről vagy körülményekről, amelyek nyilvánvalóan

jogellenes tevékenységre vagy jogellenes tartalomra utalnának; vagy amint ilyenről

tudomást szerez, haladéktalanul intézkedik a jogellenes tartalom eltávolításáról vagy az

ahhoz való hozzáférés megszüntetéséről

1.5 A Szabályzat nem terjed ki a szerzői vagy szomszédos jogokat sértő hozzászólásokra,

melyekre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs

társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény

(Ekertv.) 13.§-a vonatkozik.

1.6 A Kiadvány felületeit látogató felhasználó a Kiadvány tartalmaihoz kapcsolódó hozzászólás

közzétételével a jelen Szabályzatban foglalt rendelkezéseket elfogadja.

2. A Médiaszolgáltató adatai

cégnév: Like Company Korlátolt Felelősségű Társaság

székhely: 2161 Csomád, Levente utca 14/a

cégjegyzékszám: 13 09 226901

adószám: 24767482-2-13

e-mail cím: [email protected]

3. A hozzászólás felületei

3.1. A Médiaszolgáltató az alábbi felületeken teszi lehetővé a Kiadvány tartalmaihoz kapcsolódó

hozzászólások közzétételét:

1a) az Like Comapny Kft közösségimédia felületein:

Facebook:

Budapestkörnyéke.hu: https://www.facebook.com/budapestkornyeke

Kékvillogó.hu: https://www.facebook.com/profile.php?id=100071742518927

Balatonkörnyéke.hu: https://www.facebook.com/profile.php?id=100064189445257

LikeNews.hu: https://www.facebook.com/FontosHir/

Youtube: 

Kékvillogó: https://www.youtube.com/@kekvillogo1843

LikeNews: https://www.youtube.com/@likenews7233

Budapestkörnyéke: https://www.youtube.com/@budapestkornyeke9002/videos

4. Általános rendelkezések

4.1. A hozzászólás a véleménynyilvánítás és a kulturált kommunikáció elfogadott formája,

amely elősegíti a közvélemény formálását és a lényeges kérdések közösségi megvitatását.

4.2. A Médiaszolgáltató jogellenesnek minősíthet minden olyan hozzászólást, amely a jelen

Szabályzatban felsorolt bármely tilalomba ütközik. A Médiaszolgáltató joga annak

megítélése, hogy egy hozzászólás jogellenesnek minősül-e.

4.3. Kiadvány tartalmaihoz kapcsolódóan megjelenő hozzászólások utólagos moderálása nem

jelenti az ezeken a felületeken megjelenő felhasználói tartalmakért való szerkesztői

felelősségvállalást.

4.4. A Médiaszolgáltató fenntartja a jogát arra, hogy egyes tartalmakhoz kapcsolódóan a

hozzászólás lehetőségét nem biztosítja, azt felfüggeszti vagy megszünteti.

5. Tiltott tartalmú hozzászólások

5.1. Tilos minden olyan hozzászólás közzététele, amely sérti a közzétételének időpontjában

Magyarországon hatályos törvényeket, illetve bűncselekményre vagy egyéb jogsértésre

történő felhívást, buzdítást, arra való jelentkezést tartalmaz!

5.2. Tilos minden alpári, agresszív, fenyegető hangnemű hozzászólás közzététele! A hozzászólás

nem buzdíthat erőszakos magatartásra!

5.3. Tilos a más személyeket – ideértve az újságírókat – sértő, lejárató, illetve egyértelműen velük

kapcsolatosan alpári vagy sértő módon kinyilvánított véleményeket – személyeskedést –

tartalmazó hozzászólások közzététele!

25.4. Tilos a jó ízlést sértő, gyűlöletkeltésre, megfélemlítésre alkalmas hozzászólások

közzététele! A hozzászólás nem lehet rasszista, nem szíthat faji, nemzetiségi, vallási, nemi

vagy politikai ellentéteket, nem tartalmazhat gyűlöletbeszédet! Tilos az ilyen témájú

weboldalakra mutató linkeket, hivatkozásokat, képeket stb. tartalmazó hozzászólások

közzététele!

5.5. Tilos a rágalmazó, más becsületének vagy jó hírnevének megsértésére irányuló és a

kegyeletsértő hozzászólás közzététele!

5.6. Tilos a személyiségi jogokat sértő hozzászólások közzététele! A hozzászólás nem sérthet az

emberi méltóságot, a magánélethez, képmáshoz, hangfelvételhez való jogot.

5.7. Tilos minden olyan hozzászólás közzététele, amely szélsőséges vallási nézetek

terjesztésére irányul!

5.8. A hozzászólás nem sértheti nemzeti jelkép méltóságát, vagy vallási meggyőződést!

5.9. A hozzászólás nem bátoríthat egészségre ártalmas anyagok használatára!

5.10. Tilos olyan hozzászólás közzététele, amely alkalmas lehet kiskorúak fejlődésének

károsítására!

5.11. Tilos a nyílt politikai propaganda, agitáció! A Kiadványban természetesen megjelennek

közéleti tartalmak, amelyek politikai tényeket is hordoznak, és amelyekkel kapcsolatosan

fontos számunkra az olvasók véleménye. Azonban nem kívánunk felületet biztosítani nyílt

politikai propaganda, agitáció, vagy nem kívánt politikai reklámok számára.

5.12. A hozzászólás nem tartalmazhat üzleti titkokat vagy tiltott módon megszerzett adatokat,

illetve nem valósíthat meg jogosulatlan adatkezelést!

5.13. Tilos a kereskedelmi közleményeket, reklámokat tartalmazó hozzászólások közzététele!

6. A jogellenes hozzászólások bejelentése

6.1. Akinek megítélése szerint valamely, a Kiadvány tartalmaihoz kapcsolódóan közzétett

hozzászólás jogellenes vagy a jelen Szabályzatban rögzített valamely tilalomba ütközik, a

Médiaszolgáltató felé bejelentést tehet. Ha a jogellenes hozzászólás személyiségi jogot

sért, akkor bejelentés megtételére csak a sértett és/vagy képviselője jogosult.

6.2. Nem minősül a jelen Szabályzat szerinti bejelentésnek a tájékoztatás kérése, a

véleménynyilvánítás, továbbá a Kiadvánnyal vagy annak tartalmaival kapcsolatos javaslat,

illetve az egyéb olyan igények, amelyek nem állnak a fent megjelöltekkel kapcsolatban.

Nem minősül a jelen Szabályzat szerinti bejelentésnek a nyilvánvalóan alaptalan,

rosszhiszemű bejelentés sem.

6.3. A bejelentést írásban, a Szabályzat fenti 2. pontjában megadott e-mail címre küldött

levélben lehet megtenni, és abban meg kell jelölni minimálisan azt a tartalmat, amelyhez

kapcsolódóan a sérelmesnek ítélt hozzászólás közzétételre került, a sérelmesnek talált

hozzászólást (azonosítható módon), továbbá röviden le kell írni, hogy miért tartja a

bejelentő a hozzászólást jogellenesnek.

7. Eljárás a jogellenes hozzászólások esetén

7.1. A bejelentést a Médiaszolgáltató – a nyilvánvalóan alaptalan esetek kivételével – érdemben

nem vizsgálja, hanem a bejelentéssel érintett hozzászólást az értesítés kézhezvételét

követő 24 órán belül – a felülettől függően – eltávolítja vagy elérhetetlenné teszi.

7.2. A Médiaszolgáltató a bejelentéstől függetlenül is jogosult bármely hozzászólás

eltávolítására vagy elérhetetlenné tételére, ha úgy ítéli meg, hogy az adott hozzászólás – a

jelen Szabályzatban is foglaltakra tekintettel – jogellenesnek minősül.

8. Jogorvoslat

8.1. A Médiaszolgáltató által tett valamely intézkedéssel szemben bármely felhasználó

panasszal élhet.

8.2. A panaszt a Médiaszolgáltatónak a Szabályzat fenti 2. pontjában megadott e-mail címére

kell elküldeni, és abban meg kell adni a panaszos adatait (legalább a panaszos nevét és

email címét), valamint meg kell jelölni a Médiaszolgáltató azon eljárását, amelyre a panasz

vonatkozik, azt a tartalmat, amelyhez kapcsolódóan a sérelmesnek ítélt hozzászólás

közzétételre került, a sérelmesnek talált hozzászólást (azonosítható módon), továbbá

röviden le kell írni, hogy miért tartja a panaszos a Médiaszolgáltató eljárását

szabályellenesnek. A panaszos a panaszhoz a panasszal érintett ügyhöz kapcsolódó

esetleges további iratokat, egyéb bizonyítékokat is csatolhat.

8.3. A Médiaszolgáltató a beérkezett panaszokat a beérkezéstől számított 30 napon belül

megvizsgálja, és annak eredményéről a panaszost írásban (emailen) tájékoztatja.

8.4. A Médiaszolgáltató a hozzá beérkezett panaszokról nyilvántartás vezet, amely tartalmazza

a panaszos nevét és email elérhetőségét, a panasz tárgyát, a panasz vizsgálatának

időpontját és a vizsgálat eredményét, valamint a panaszos részére kiküldött válasz

időpontját.

9. Vegyes rendelkezések

9.1. A Szabályzat nyelve magyar.

9.2. A jelen Szabályzat rendelkezései 2025. március 1. napjától visszavonásig, illetve a

módosítások hatályba lépéséig maradnak hatályban.

9.3. A Médiaszolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a jelen Szabályzatot egyoldalú

döntésével bármikor módosítsa. A módosított Szabályzatot a Médiaszolgáltató a felületein

közzéteszi.

9.4. A jelen Szabályzatban foglaltakkal kapcsolatos jogorvoslati igényekkel a felhasználó a

hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bírósághoz fordulhat.